فروش ۴ ماهه نفت ایران ۱۵.۷ میلیارد دلار شد-راهبرد معاصر

فروش ۴ ماهه نفت ایران ۱۵.۷ میلیارد دلار شد

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه تا پایان تیر ماه ۱۵.۷میلیارد دلار نفت صادر شده است، گفت: با احتساب نفت تراز تجاری ۱۴میلیارد دلار مثبت است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 29
کد خبر: ۲۵۲۲۴۰

به گزارش راهبردمعاصر؛ محمد رضوانی فر با اشاره به اینکه، تا پایان تیر ماه 18.5میلیارد دلار کالا وارد شده که 6درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، گفت: صادرات نیز در این مدت 8درصد رشد کرده است. براین اساس تراز تجاری بدون نفت 1میلیارد دلار منفی است. البته باید توجه داشت که تا تیر ماه امسال 800میلیون دلار شمش طلا وارد شده است.

 

رئیس کل گمرک گفت: با لحاظ کردن صادرات نفت به میزان 15.7میلیارد دلار ، مجموع تجارت خارجی کشور 51 میلیارد دلار است. براین اساس با احتساب نفت تراز تجاری 14.8میلیارد دلار مثبت است.

 

وی افزود، در این مدت 7.7میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است. باید توجه کرد که در این مدت متوسط هر تن کالای صادراتی 4درصد رشد کرده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد، از کل واردات 18.5میلیارد دلاری 6میلیاردد دلار مربوط به ورود کالای اساسی به کشور است. البته متوسط قیمت هر تن کالای اساسی به 1546دلار کاهش یافته است.

 

رضوانی فر گفت:در چهار ماهه ابتدایی امسال امارات، چین، ترکیه، آلمان و هند بزرگترین مبادی واردات کشور هستند.

 

رضوانی فر با اشاره به اینکه تا کنون 71هزار میلیارد تومان درآمد در گمرک وصول شده است، گفت: در چهار ماهه ابتدای سال ترانزیت نیز 59درصد رشد کرده است.

وی افزود، امروز قرار داد12ایکس ری منعقد خواهد شد که تاثیر قابل توجهی در رشد ترانزیت خواهد داشت.

معاون وزیر اقتصاد با شاره به اینکه کشفیات مواد مخدر150درصد رشد کرده است، گفت: امسال 153مورد پرونده برای قاچاق انسان تشکیل شده است که کاهش قابل ملاحظه ای داشته است./تسنیم 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار